Zaprojektuj logo, które zapewni sukces Twojej firmy
Nie każdy potrafi stworzyć idealne logo. Choć często ostateczny projekt wydaje się prosty, w rzeczywistości koncepcja opiera się na szczegółowych i dobrze przemyślanych założeniach.
Zaprojektowanie logo, na pierwszy rzut oka może wydawać się banalne. Weźmy na przykład logo Samsunga czy FedEx – jest bardzo proste. Powinieneś jednak wiedzieć, że za czytelnym i rozpoznawalnym znakiem, kryje się zwykle dokładnie przemyślany, precyzyjny projekt. Jak zaprojektować dobrego logo?
Wiedza niezbędna do projektowania
Chyba w każdej dziedzinie znajomość tematu ma znaczenie. Przesuwanie granic czy łamanie reguł przy tworzeniu niecodziennych projektów nie jest złe, ale trzeba wiedzieć, jak to robić. Przyjrzenie się znanym i powszechnie uznawanym projektom, pomaga w poszukaniu własnej drogi. Najpierw poznaj to, co powstało, aby następnie postarać się wyjść poza schemat i zaskoczyć!
Prostota logo
Przypomnij sobie dowolne logo, które lubisz. Jakie marki przychodzą Tobie do głowy?
Konsumenci są otaczani dziesiątkami, a nawet setkami logo w swoim domu. Marka telefonu, płatki śniadaniowe, kawa, mleko. Mózg człowieka każdego dnia przyswaja ogromne ilości informacji! Proste logo są łatwiejsze do zapamiętania.
Weźmy teraz pod lupę logo jednej z bydgoskich restauracji, która wieczorami zamienia się w klubokawiarnię – XOXO. Nazwa lokalu pozostawia swobodę w interpretacji i wymowie. Oszczędny, ale charakterystyczny motyw graficzny, podkreśla charakter miejsca. Logo nie tylko zapada w pamięć, ale jest również łatwe w zastosowaniu na materiałach POS (naklejkach, menu).
Dowiedz się czegoś więcej o realizacji dla klubu XOXO.
Nieskomplikowane rozwiązanie gwarantuje uniwersalność i sprawia, że możesz wykorzystać logo na wiele różnych sposobów. A chyba zależy Tobie na tym, żeby klient kojarzył Twoją markę?
Trafność
Trochę już o tym powiedzieliśmy, analizując projekt XOXO. Logo musi pasować do charakteru twojego biznesu. Dla przykładu, marki sportowe będą nawiązywać do dynamizmu, rywalizacji i wygranej. Znana na całym świecie marka butów Nike nawiązuje w swoim logo do greckiej bogini zwycięstwa. Mówiąc precyzyjniej, do jednego z jej skrzydeł – jest jego uproszczonym odzwierciedleniem.
Odniesienie do dziedziny, którą się zajmujesz, nie musi być bezpośrednie. Istotnym elementem przy tworzeniu logo jest poznanie klienta. W dotarciu do Twojej grupy docelowej pomoże Ci przeprowadzenie badań. Dzięki nim stworzysz przekaz, który nie tylko zapadnie w pamięć Twoim odbiorcom, ale również wyróżni Cię na tle konkurentów.
Źródło: http://creativitym.com/tag/nike-logo/
Jak zaprojektować ponadczasowe logo?
Z logo jest trochę jak z modą. Trendy przychodzą i odchodzą wraz z sezonem. Nie warto w 100% skupiać się na czasowej modzie, bo kiedy odejdzie, zostaniesz z przestarzałym projektem. Warto postawić na ponadczasowe, klasyczne projekty, które wraz z upływem czasu można odświeżać. Logo takiego giganta jak Coca-Cola zmieniało się na przestrzeni lat, jednak główny charakter marki pozostał niezmienny. Za wzór ponadczasowej klasyki uchodzi logo Chanel. To niepowtarzalny w świecie mody symbol, składający się z dwóch CC. Przez lata praktycznie niezmienny. Widnieje na wszystkich produktach marki. Symbolizuje klasę i prestiż.
Źródło: http://www.kimono.pl/Magia-loga-POZNAJ-HISTORIE-SLYNNYCH-ZNACZKOW-g1227-12879
Rozpoznawalność
Zapamiętaj: logo powinno być spójne z charakterem marki, którą reprezentuje oraz łatwe do zapamiętania.
Dobre logo zostanie rozpoznane na zatłoczonej ulicy czy podczas jazdy autobusem. Kiedy klienci z łatwością kojarzą logo Twojej firmy – odnosisz sukces! Powyższe porady możesz wykorzystać, projektując własne logo. A jeśli poszukujesz inspiracji, zapraszamy do przejrzenia naszych realizacji.
Źródła: D. Airey “Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!”, HELION, Gliwice 2010. P. Kliś Krótka historia narodzin symbolu Chanel http://intopassion.pl/krotka-historia-narodzin-symbolu-chanel K.Wasilewski Skąd się wzięło logo Nike http://mit.redblog.wspolczesna.pl/2009/12/30/skad-sie-wzielo-logo-nike/