Projekt i wdrożenie serwisu dla lotniska
Cele projektu
Projekt powstał, aby wzmocnić wizerunek portu lotniczego, dzięki nowoczesnej stronie internetowej, dopasowanej do obecnie panujących standardów UX. Dodatkowo, naszym zadaniem było uproszczenie i skrócenie ścieżki użytkownika. W naszej pracy skupiliśmy się na przygotowaniu szeroko dostępnego i użytecznego serwisu, który spełni oczekiwania użytkowników.
Port Lotniczy Kraków
Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce, które obsługuje południowo-wschodnią część Polski zamieszkiwaną przez około 8 milionów ludzi. Spółka ciągle się rozwija i stawia na nowoczesność. Efektem tego rozwoju zrodziła się potrzeba modernizacji serwisu internetowego, aby był przyjazny dla coraz bardziej wymagających użytkowników internetu.
Serwis dopasowany do odbiorcy
Projekt makiety zakładał rozłożenie treści oraz funkcjonalności witryny w taki sposób, aby dostosować zarówno do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, jak również na ekranach o większej rozdzielczości.
Odświeżyliśmy identyfikację wizualną portu lotniczego, przygotowaliśmy makietę UX uwzględniającą obszerną bazę podstron, do których opracowaliśmy intuicyjny i prosty dostęp.
Po akceptacji przez klienta, przystąpiliśmy do przygotowania interfejsu graficznego w oparciu o nowy KV.
Efektem naszej wytężonej pracy jest w pełni funkcjonalny i łatwy w obsłudze serwis internetowy, który dopasowuje się do potrzeb każdego użytkownika. Stronę internetową KRK można obsługiwać nawet bez użycia myszy - za pomocą samej klawiatury i klawiszy funkcyjnych.
Tab menu
Chcieliśmy, aby serwis internetowy był spójny pod względem użyteczności niezależnie od urządzenia. Tymczasem, układ menu głównego był bardzo rozbudowany, więc aby zastosować je w niezmienionej formie, zarówno na smartfonie, jak i na desktopie, musieliśmy znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
Zastosowaliśmy zabieg z menu podstawowym i menu szczegółowym, które pomaga kategoryzować content na poszczególnych podstronach. Dzięki temu serwis nie traci na użyteczności, nawet gdy jest przeglądany na smartfonach. W przyszłości tab menu można rozbudowywać w ramach rozrostu strony bez strat dla użyteczności i estetyki.
Karta lotu
Z punktu widzenia użyteczności, karta lotu to najważniejsza podstrona serwisu. Zadbaliśmy o ekspozycję kluczowych funkcjonalności, które użytkownik znajdzie od razu, nawet będąc w pośpiechu.
Dodatkowo, wprowadziliśmy możliwość monitorowania tego, co się dzieje na płycie lotniska przed odlotem z poziomu automatycznych wiadomości przesyłanych na konto użytkownika w Messengerze. Wystarczy jedno kliknięcie, aby pasażer mógł otrzymywać ważne komunikaty.
-
Dodatkowo, wprowadziliśmy możliwość monitorowania tego, co się dzieje na płycie lotniska przed odlotem z poziomu automatycznych wiadomości przesyłanych na konto użytkownika w Messengerze. Wystarczy jedno kliknięcie, aby pasażer mógł otrzymywać ważne komunikaty.
-
Przygotowaliśmy miejsce na przewodnik dla pasażera. Na etapie projektowania funkcjonalności założyliśmy, że korzystający z niej użytkownik po raz pierwszy leci samolotem. Dzięki temu mamy pewność, że samouczek przekazuje wszelkie niezbędne informacje i nie pozostawi klienta z wątpliwościami na temat lotu.
Standardy WCAG
Projekt zakładający szeroką dostępność do zasobów, nie mógłby istnieć bez standaryzacji WCAG. Z usług lotniska korzystają również osoby z niepełnosprawnościami, dlatego dostosowaliśmy layout do potrzeb każdego użytkownika.
Strona może być wyświetlana w wersji kontrastowej, z powiększonym tekstem, jak również można ją obsługiwać z wykorzystaniem samej klawiatury. Takie udogodnienia z pewnością ułatwią korzystanie z serwisu osobom niepełnosprawnym i starszym.
Podsumowanie
Zaprojektowaliśmy użyteczny serwis www z uproszczoną ścieżką użytkownika.
Uprościliśmy formularze kontaktowe
Wprowadziliśmy funkcje umożliwiające wygodne korzystanie ze strony osobom niepełnosprawnym.
Przeprowadziliśmy migrację danych ze starego serwisu www na nowy.