Logo

Projekt i wdrożenie serwisu dla lotniska

  • Projekt UI/UX
  • Wdrożenie

Cele projektu

Projekt powstał, aby wzmocnić wizerunek portu lotniczego, dzięki nowoczesnej stronie internetowej, dopasowanej do obecnie panujących standardów UX. Dodatkowo, naszym zadaniem było uproszczenie i skrócenie ścieżki użytkownika. W naszej pracy skupiliśmy się na przygotowaniu szeroko dostępnego i użytecznego serwisu, który spełni oczekiwania użytkowników.

Projekt UX/UI, wdrożenie mobile

Port Lotniczy Kraków

Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce, które obsługuje południowo-wschodnią część Polski zamieszkiwaną przez około 8 milionów ludzi. Spółka ciągle się rozwija i stawia na nowoczesność. Efektem tego rozwoju zrodziła się potrzeba modernizacji serwisu internetowego, aby był przyjazny dla coraz bardziej wymagających użytkowników internetu.

Projekt UX/UI, wdrożenie, strona home, tablica odlotów i przylotów

Serwis dopasowany do odbiorcy

Projekt makiety zakładał rozłożenie treści oraz funkcjonalności witryny w taki sposób, aby dostosować zarówno do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, jak również na ekranach o większej rozdzielczości.

Odświeżyliśmy identyfikację wizualną portu lotniczego, przygotowaliśmy makietę UX uwzględniającą obszerną bazę podstron, do których opracowaliśmy intuicyjny i prosty dostęp. 

Projekt UX/UI, wdrożenie mobile, mapa lotniska

Po akceptacji przez klienta, przystąpiliśmy do przygotowania interfejsu graficznego w oparciu o nowy KV.

Efektem naszej wytężonej pracy jest w pełni funkcjonalny i łatwy w obsłudze serwis internetowy, który dopasowuje się do potrzeb każdego użytkownika. Stronę internetową KRK można obsługiwać nawet bez użycia myszy - za pomocą samej klawiatury i klawiszy funkcyjnych.

Projekt UX/UI, wdrożenie mobile, tablica lotów

Tab menu

Chcieliśmy, aby serwis internetowy był spójny pod względem użyteczności niezależnie od urządzenia. Tymczasem, układ menu głównego był bardzo rozbudowany, więc aby zastosować je w niezmienionej formie, zarówno na smartfonie, jak i na desktopie, musieliśmy znaleźć odpowiednie rozwiązanie.


Zastosowaliśmy zabieg z menu podstawowym i menu szczegółowym, które pomaga kategoryzować content na poszczególnych podstronach. Dzięki temu serwis nie traci na użyteczności, nawet gdy jest przeglądany na smartfonach. W przyszłości tab menu można rozbudowywać w ramach rozrostu strony bez strat dla użyteczności i estetyki.


Karta lotu

Z punktu widzenia użyteczności, karta lotu to najważniejsza podstrona serwisu. Zadbaliśmy o ekspozycję kluczowych funkcjonalności, które użytkownik znajdzie od razu, nawet będąc w pośpiechu.


Dodatkowo, wprowadziliśmy możliwość monitorowania tego, co się dzieje na płycie lotniska przed odlotem z poziomu automatycznych wiadomości przesyłanych na konto użytkownika w Messengerze. Wystarczy jedno kliknięcie, aby pasażer mógł otrzymywać ważne komunikaty.

  1. Dodatkowo, wprowadziliśmy możliwość monitorowania tego, co się dzieje na płycie lotniska przed odlotem z poziomu automatycznych wiadomości przesyłanych na konto użytkownika w Messengerze. Wystarczy jedno kliknięcie, aby pasażer mógł otrzymywać ważne komunikaty.

  2. Przygotowaliśmy miejsce na przewodnik dla pasażera. Na etapie projektowania funkcjonalności założyliśmy, że korzystający z niej użytkownik po raz pierwszy leci samolotem. Dzięki temu mamy pewność, że samouczek przekazuje wszelkie niezbędne informacje i nie pozostawi klienta z wątpliwościami na temat lotu.

Standardy WCAG

Projekt zakładający szeroką dostępność do zasobów, nie mógłby istnieć bez standaryzacji WCAG. Z usług lotniska korzystają również osoby z niepełnosprawnościami, dlatego dostosowaliśmy layout do potrzeb każdego użytkownika.

Strona może być wyświetlana w wersji kontrastowej, z powiększonym tekstem, jak również można ją obsługiwać z wykorzystaniem samej klawiatury. Takie udogodnienia z pewnością ułatwią korzystanie z serwisu osobom niepełnosprawnym i starszym.


Podsumowanie

  1. Zaprojektowaliśmy użyteczny serwis www z uproszczoną ścieżką użytkownika.

  2. Uprościliśmy formularze kontaktowe

  3. Wprowadziliśmy funkcje umożliwiające wygodne korzystanie ze strony osobom niepełnosprawnym.

  4. Przeprowadziliśmy migrację danych ze starego serwisu www na nowy.